حتی اگر نام لینک بایو (Link in Bio) برای شما ناآشنا باشد هم مطمئن باشید که حداقل یک بار لینک بایو در اینستاگرام را دیده‌اید. کافی است اکانت اینفلوئنسر یا فروشگاه محبوب خود را در اینستاگرام باز کنید و سری به بایو یا همان پروفایل چند خطی بالای صفحه بزنید. این روزها هر پست یا تصویری که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود با یک عبارت لینک در بیو تمام می‌شود.

همه در اینستاگرام سعی دارند شما را به بایو یا بیوی خود دعوت کنند. اما ماجرا از چه قرار است؟ چرا تمام پست‌ها به بایو ختم می‌شوند؟ بایو و از همه مهم‌تر لینکی که در این قسمت درج می‌کنید ضامن افزایش سود شما است.

 با ما در این مقاله همراه باشید و یک مزیت رقابتی بزرگ را کشف کنید که می‌تواند درآمد 💰 شما را متحول کند. ابتدا در مورد بایو صحبت می‌کنیم، در نهایت شما را با جادوی لینک بایو آشنا می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که هر کسی می‌تواند در بیوی خود یک لینک داشته باشد؛ اما مسئله اینجاست که چه لینکی؟

بایو یعنی چه؟

بیو یا بایو (Bio) مخفف کلمه بیوگرافی (Biography) به معنای زندگی‌نامه است. وقتی وارد صفحه یک فرد یا یک کسب‌و‌کار در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌شوید، در بخش بالای صفحه و قبل از مشاهده پست‌ها یک توضیح مختصر و کوتاه را مشاهده می‌کنید. این توضیح کوتاه در واقع زندگی‌نامه صاحب صفحه است که می‌تواند شامل اطلاعات متفاوتی از جمله نام فرد یا نام برند، موقعیت مکانی، علایق، حوزه فعالیت، اطلاعات تماس و البته یک لینک بایو باشد.

اگر می‌خواهید در مورد حساب موردعلاقه خود در اینستاگرام اطلاعاتی به دست بیاورید؛ بدون شک تنها منبعی که در اختیار دارید همین اطلاعات موجود در بایو است.

در سوی دیگر اگر می‌خواهید شما را در اینستاگرام به درستی بشناسند، باید به فکر ایجاد یک بایوی قدرتمند باشید.

چطور بایو را پیدا کنیم؟

اگر هنوز این مفهوم برای شما بیگانه است، گوشی خود را بردارید و این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا روی نام حساب کاربری موردنظر خود کلیک کنید. نام کاربری در بالای پستی که به آن علاقه‌مند شده‌اید قابل‌مشاهده است.

پیدا کردن لینک بایو

نکته: روی تصویر کلیک نکنید؛ در این صورت وارد آخرین استوری منتشر شده آن حساب خواهید شد. برای رسیدن به بیو و لینک بیو باید روی نام حساب کلیک کنید.

لینک بایو اینستاگرام

به مقصد رسیدید؛ این شما و این هم بیوی اینستاگرام. توضیحاتی که در این بخش درج شده، بیوگرافی این حساب است و در پایین‌ترین نقطه لینک بایو را مشاهده می‌کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 چرا به بایو نیاز دارید؟

 در یک کلام باید گفت اگر برای کسب درآمد در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، بی‌شک باید یک بایوی قدرتمند داشته باشید. اضافه کردن اطلاعات به بایو در واقع ایجاد یک پل ارتباطی برای آشنایی با کاربرانی است که به حساب شما علاقه‌مند شدند. نوشتن یک بایو نتیجه را برای شما تغییر خواهد داد؛ افراد بیشتری از حساب شما بازدید خواهند کرد و به اعتبار شما پی می‌برند.

بایو تنها فرصت شما برای معرفی خود به عنوان یک کسب‌و‌کار حرفه‌ای و معتبر در حوزه تخصصی خودتان است. برای اینکه برند خود را به مخاطبان اینستاگرام بشناسانید باید یک بایوی قدرتمند بنویسید.

می‌توانید در بایو از ارزش‌های کاری خود صحبت کنید یا مهارت‌ها، علایق یا دسته‌بندی محصولات خود را درج کنید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین مسئله در نوشتن بایو ایجاد اعتماد است؛ هدف خود را از ایجاد حساب کاربری به یاد داشته باشید و متناسب با هدف و شخصیت برندتان از ایموجی‌ها یا همان آیکون‌ها و توضیحات مناسب و مرتبط استفاده کنید.

هرچه باشد شما تنها ۱۵۰ حرف در اختیار دارید و بیش از این نمی‌توانید در بایو چیزی بنویسید. بنابراین بهتر است به فکر یک لینک بایو باشید و حرف‌هایی که نمی‌توانید اینجا بنویسید در لینک خود درج کنید.

کلمات را حساب‌شده انتخاب کنید؛ این جمله که درحال خواندن آن هستید 150 کاراکتر یا حرف دارد، گاهی تنها با یک کلمه نیز در ذهن و قلب مخاطب ماندگار می‌شوید.

بیو اینستاگرام حرفه ای

چگونه یک بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟

قبل از هر چیزی تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید در اختیار کاربر قرار دهید:

  • نام برند؛
  • زمینه کاری؛
  • موقعیت مکانی؛
  • ساعت کاری؛
  • دسته‌بندی کلی خدمات یا محصولات؛
  • مهارت و تجارب؛
  • ایموجی یا آیکون؛
  • هشتگ‌های مرتبط؛
  • لینک بایو.

این‌ها تنها شماری از اطلاعاتی هستند که می‌توانید در بیو اینستاگرام خود منتشر کنید؛ اما این به این معنا نیست که نمی‌توانید خلاق باشید. در ادامه چند ایده برای جذاب کردن بیو را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

از ایموجی‌ها معنادار و مرتبط استفاده کنید:

  • 💼 {عنوان شغلی یا نام شرکت شما}
  • 📍 {موقعیت مکانی}
  • 💌 {ایمیل}
  • ☎️ {شماره تماس}

البته این ایموجی‌ها در کیبورد گوشی شما رنگ‌بندی جذاب‌تری دارند.

نوشتن بیو تا حد زیادی به این بستگی دارد که چرا کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کرده‌اید. شما حتی می‌توانید به جای استفاده از ایموجی و درج اطلاعاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم در یک جمله رسالت کسب‌و‌کار خود را توصیف کنید. به عنوان مثال Bookingcom در بیوی خود نوشته است:

Making it easier for everyone to experience the 🌏 by ✈🚗🛌

اما این جمله یعنی چه؟ در یک کلام یعنی ما سفر به سراسر دنیا را با ارائه بلیط هواپیما، ترانسفر فرودگاهی و رزرو هتل برای شما ساده می‌کنیم. اما در تصویر زیر ببینید که چقدر کوتاه و گویا پیام خود را انتقال داده است.

افزودن لینک بایو به اینستاگرام

نحوه افزودن لینک بایو به اینستاگرام

برای این کار درست مانند زمانی عمل کنید که می‌خواهید پروفایل خود را به‌روزرسانی کنید.

  1. در حساب کاربری خود روی گزینه Edit profile کلیک کنید.

ادیت پروفایل اینستاگرام

در این صفحه می‌توانید اطلاعاتی از جمله نام، نام کاربری، اطلاعات بایو و از همه مهم‌تر لینک بایو را وارد کنید.

لینک بایو در اینستاگرام چیست و از کجا لینک بیاوریم؟

اگر حساب کاربری شما متعلق به شرکت تجاری شماست، می‌توانید لینک وب سایت یا فروشگاه خود را در بخش لینک بایو ثبت کنید. از طرف دیگر شما همواره می‌توانید لینک دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را نیز در بیو ثبت کنید.

حتی اگر به عنوان واسطه فروش (Affiliate) فعالیت دارید، می‌توانید لینکی که از سوی کارفرما در اختیار شما گذاشته شده است را در این بخش درج کنید و خریداران بیشتری را به محصولی که تبلیغ آن را به عهده گرفته‌اید هدایت کنید.

اما اگر صاحب یک کسب‌و‌کار آزاد هستید و به صورت فریلنس (Freelance) و دورکار فعالیت می‌کنید، شما و مهارت شما به خودی خود یک برند به حساب می‌آیید؛ برندی که شاید لزوماً دارای یک وب سایت نباشد اما خدمت یا محصولی برای عرضه دارد. در این صورت زمانی می‌توانید تولیدات یا مهارت خود را در اینستاگرام بفروشید که کاربران با شخص شما در ارتباط باشند.

درست است که می‌توانید شماره تماس خود را در بیوی اینستاگرام ثبت کنید؛ اما این کافی نیست. چرا هر اندازه بیوی شما کامل‌تر باشد، اعتبار شما بالاتر است. برای کاربری که از شما شناختی ندارد تنها وجه تمایز شما با رقبای‌تان همین ۱۵۰ کاراکتر بایو است که اگر حاوی یک لینک بایو باشد، بسیار مجاب کننده‌تر به نظر می‌رسد.

کاربران امروزی به دنبال آزادی عمل، آزادی بیان و آزادی حقوق و هر نوع آزادی 🕊️ دیگری هستند و ترجیح می‌دهند انتخاب‌های متعددی برای ارتباط با شما داشته باشند. بنابراین تنوع راه‌های ارتباطی با شما به نفع شما خواهد بود.

سعی کنید حرفه‌ای خود را معرفی کنید. ثبت لینک در بایو به شما این اجازه را می‌دهد.

لینک کارت ویزیت برای بایو

 اگر وب سایت نداشته باشید چطور باید لینک خود را در بایو ثبت کنید؟

اینجاست که وجه تمایز شما به عنوان یک فرد ماهر با رقبای‌تان مشخص می‌شود. زمانی که به‌روز هستند به خوبی می‌دانند که وب سایت تنها راه ممکن برای داشتن یک لینک بایو نیست.

شما می‌توانید برای به دست آوردن یک لینک با کمترین هزینه ممکن یک کارت ویزیت الکترونیکی سفارش دهید و خود را به شکیل‌ترین شکل ممکن در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید.

کارت ویزیت الکترونیکی یک انتخاب هوشمند و یک معرفی برازنده است. کارت ویزیت دیجیتالی در واقع یک لینک است که حاوی اطلاعات تماس و هر نوع اطلاعات دیگری است که احساس می‌کنید برای مشتریان و مخاطبان شما ضروری است.

مخاطبان شما با کلیک روی این لینک وارد یک صفحه شکیل و ساده می‌شوند. صفحه مورد نظر شامل عکس یا لوگوی برند شما، اطلاعات تماس، شماره کارت، نمونه کار، گالری تصاویر و ویدیوها وغیره است.

 چطور از کارت ویزیت الکترونیکی برای لینک بایو استفاده کنیم؟

اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد در کپشن پست‌ها لینک قرار دهید و هر فرد می‌تواند تنها یک لینک بایو داشته باشد. از سوی دیگر شما برای یک معرفی برازنده در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز به یک لینک نیاز خواهید داشت.

زمانی که کارت ویزیت الکترونیکی خود را از سروش کارت تحویل می‌گیرید، می‌توانید لینک خود را در شبکه‌های اجتماعی و در بایو به اشتراک بگذارید.

  • اگر محصولی می‌فروشید، مشتریان شما می‌توانند با کلیک روی لینک بایو یا کارت ویزیت الکترونیکی شما با شما به صورت مستقیم در ارتباط باشند.
  • اگر به دنبال شغل هستید، کارفرمایان می‌توانند با کلیک روی لینک شما نمونه کارها و اطلاعات تماس شما را مشاهده کنند.

نکته جالب توجه در مورد کارت ویزیت دیجیتالی سروش کارت این است که شما در کنار در اختیار داشتن یک لینک برای بایو، برای گوگل نیز معتبر خواهید شد. اجازه دهید این قضیه را برای شما توضیح دهیم.

با خرید کارت ویزیت الکترونیکی سروش کارت در واقع در اعتبار رتبه سایت سروش کارت شریک می‌شوید و در گوگل نام خود را ثبت می‌کنید. به این ترتیب اگر کسی در گوگل نام شما را جستجو کند، لینک کارت ویزیت شما خودنمایی خواهد کرد.

 لینک بایو پل کوتاهی به شما

لینک بایو آدرس صفحه وب سایت است که به شما و کسب و کار شما تعلق دارد. شما باید در بایوی شبکه‌های اجتماعی اطلاعات تماس و توضیحات کاملی در مورد خدمات و محصولات خود را ارائه دهید. یکی از مواردی که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است، وجود یک لینک در بایوس که نشان‌دهنده اعتبار و حرفه‌ای بودن شماست.

بسیاری تصور می‌کنند بدون داشتن وب سایت نمی‌توانند لینک بایو در اینستاگرام منتشر کنند؛ اما این باور اشتباه است. شما می‌توانید با خرید کارت ویزیت الکترونیکی از سروش کارت به یک لینک دسترسی داشته باشید. این لینک را در شبکه‌های اجتماعی خود و در بایو به اشتراک بگذارید و گذشته از این خود را به بهترین شکل به موتور جستجوی گوگل نیز معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *